FANDOM

Sword Art Online jest jest japońską serią Light Novel. Na początku, jako internetowa nowelka, została napisana przez Rekiego Kawaharę i zilustrowana przez abec.  Pierwsza opublikowana Light Novel weszła do sklepów 10 kwietnia 2009. Seria zapoczątkowała również Spin-off’y oraz adaptację w formie mangi, anime i wielu gier. Seria Spin-off, nazwana „Sword Art Online: Progressive”, wystartowała w październiku 2012. Przedstawia historią Aincrad, opierając się głownie na przygodach Kirito i Asuny na każdym z pięter Aincradu. Inna z serii spin-off, zatytułowana „Sword Art Online Alternative Gun Gale Onine”, napisana przez Sigsawę Keiichi i zilustrowana przez Kurobishi Kouhaku opublikowana została w grudniu 2014. Seria skupia się na oryginalnej grupie graczy i ich przygodach w Gun Gale Online. Wszystkie z serii zostay zlicencjonowany dla Angielskiego wydania Yen Press, w Północnej Ameryce i Wschodniej Azji dla lokalnych wydawców. Oryginalna nowelka zlicencjonowało także francuskie wydawnictwo Ofelbe Éditions, niemieckie Tokyopop, polskie Kotori i włoskie J-Pop.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki