Illfang the Kobold Lord był bossem na 1. piętrze w «Sword Art Online».

Przegląd Edytuj

Minął miesiąc zanim gracze odnaleźli pokój tego bossa. Nawet Kirito, beta tester, miał z tym problemy. Illfang the Kobold Lord został zabity przez Kirito, który zadał ostateczny cios bossowi i otrzymał bonusowy przedmiot, Coat of Midnight.

Wygląd i umiejętności Edytuj

Illfang the Kobold Lord.png

Illfang the Kobold Lord

Pomieszczenie Illfanga ma 20 metrów szerokości i 100 metrów wysokości.

Illfang ponad 2 metry wzrostu, jest umięśniony i pokryty niebiesko-szarym futrem. Jego oczu są złoto-czerwone. Używa kościanego topora i skórzanej tarczy. Posiada cztery paski HP. Za pasem nosi licznik i średniej długości Talwar. Wokół niego plącze się kilka Ruin Kobold Sentinelsów pomagających w walce. Po wyczerpaniu HP bossa, pojawiają się kolejne Sentinelsy.

Kiedy jego HP spada do 1/3, rzuca swoją bronią i używa nodachi, dzięki czemu może używać skilli katany. Podczas zamkniętych beta testów nie używał nodachi.

Walka z bossem Edytuj

Przygotowania do walki Edytuj

Pomieszczenie bossa zostało odnalezione przez Diavela i jego sześcioosobową drużynę w lochach na 1. piętrze. Zorganizowano spotkanie w mieście Tolbana, podczas którego 44 graczy ustaliło strategię walki z bossem. Podzielili się na siedem grup (po sześć osób każda, bez Kirito i Asuny). Grupy A i B grupą Tanków z ciężkimi zbrojami. Grupy C-E były grupami szturmowymi. Grupy F-G były wsparciem z długimi broniami. Kirito i Asuna (ósma drużyna) zostali przydzieleni do wspierania grupy E.

  1. Grupa A - nienazwany dowódca wyposażony w Iron Heater Shield i Hammer
  2. Grupa B - Agil jako dowódca
  3. Grupa C - Diavel jako dowódca
  4. Grupa D - wysoki nienazwany dowódca dzierżący dwuręczny długi miecz
  5. Grupa E - Kibaou jako dowódca, Kirito i Asuna jako wsparcie
  6. Grupa F - ?
  7. Grupa G - ?

Nie utworzono grupy zwiadowczej, ponieważ informacje z podręcznika Argo były wystarczające do walki.

Strategia Edytuj

Obie grupy Tanków zachowują czujność i utrzymują presję na bossie. Grupy szturmowe C-D będą się skupiały na zadawaniu obrażeń bossowi, a grupa E skupi na sobie uwagę Sentinelsów. Grupy wsparcia będą przede wszystkim używać umiejętności Opóźniania aby przerwać ataki bossa i jego strażników, oraz odciążyć pozostałych.

Ogólnie, strategia polega na "zmianie i zapuszkowaniu".

Opis bitwy Edytuj

Illfang i Sentinelsy.png

Illfang i Sentinelsy

  • 10:00, 4 grudnia 2022: Drużyna spotyka się w Tolbanie.
  • 11:00: Drużyna dociera do lochów na pierwszym piętrze.
  • 12:30: Drużyna dociera na 20. poziom lochów na pierwszym piętrze.
  • 14:40: Rozpoczęcie pierwszej walki z bossem.
  • Grupy od A do C angażują się w walkę z Illfangiem na froncie. Grupy E i G walczą ze Sentinelsami. Pierwszy pasek HP Illfanga zostaje wyczerpany.
  • Grupa D krąży z grupą C i zmniejszają drugi pasek HP Illfanga. W tym momencie, HP grupy Tanków spada do żółtego poziomu. Drugi pasek HP zostaje wyczerpany.
  • Grupa G zmienia cel i angażuje się w walkę z Illfangiem. Grupy wsparcia F i G wyczerpują trzeci z czterech pasków HP.
  • Grupa C dowodzona przez Diavela rusza na Illfanga. Otaczają go, lecz Illfang niespodziewanie używa dookólnej katany i jej skilli (chociaż nie posiadał skillów katany w beta testach), przez co powala wszystkich, oddziałując na grupę C ogłuszając ich.
  • Illfang bierze za cel Diavela i zabija go 4-uderzeniowym combo.
Illfang the Kobold Lord - ostateczny cios.png

Kirito zadaje Illfangowi ostateczny cios

  • Kirito i Asuna zastępują Diavela i rozkazują wszystkim aby cofnęli się o 10 kroków. Kirito skupia się na opóźnieniu ataków bossa, podczas gdy Asuna atakuje. Kirito zostaje później powalony, a grupa B (dowodzona przez Agila) udziela pomocy wraz z członkami grup A i D.
  • Kirito wycofuje się i kieruje grupą atakujących. Grupy E i G zajmują się Senitelsami. Chociaż A, B i D zapewniają osłonę, Asuna nadal atakuje Illfanga. Ostatecznie jego HP spada poniżej 30%, na czerwony poziom.
  • Kirito ponownie wkracza do akcji w krytycznym momencie i ogłusza Illfanga. Wszystkie grupy zaczynają atakować, jednak to Kirito zadaje ostateczny cios Sword Skillem, «Vertical Arcem».

Ofiary Edytuj

Więcej z Fandomu