FANDOM

«Beater» to obraźliwe określenie używane przez graczy «Sword Art Online». Jest to obraza w stosunku do beta-testerów, którzy grają nieuczciwie[1]. Jest wynikiem starań Kirito próbujących zniwelować różnicę między beta-testerami, którzy chronią tylko siebie i grają dla własnej korzyści, a beta-testerami, którzy są normalnymi graczami.

Etymologia Edytuj

Kirito Beater.png

Kirito jako Beta-tester

«Beater» to kontaminacja słów «Beta Tester» i «Cheater». "Be-" od "beta tester" i "-ater" od "chaeter"[1] Beta testerzy mają negatywną reputację wśród graczy «SAO», ponieważ większość z nich grała solo i nie zamierzali pomóc nowym graczom, nawet kiedy okazało się, że śmierć w grze równa się śmierci w rzeczywistości[2].

Termin powstał po tym jak Kirito zdefiniował różnice pomiędzy «Początkującymi» a sobą. Odnosił się nawet do innych beta testerów jako nowicjuszy, ale nie porównywał ich ze sobą, nawet gdy dostał się na 8. piętro, dalej niż jakikolwiek inny beta tester. W ten sposób zdecydował się złożyć przysięgę, że zmniejszy dyskryminację w SAO do minimum. Został nazwany pierwszym «Beaterem» zaraz po walce z bossem na 1. piętrze.

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki