FANDOM

Pierwsze piętro Aincradu jest geograficznie największym piętrem. Jego kształt prawie przypomina koło o średnicy 10 kilometrów (80 kilometrów kwadratowych). Pierwsze piętro jest mniej więcej wielkości Kawagoe, którego populacja liczy 330 000.

Głównym ośrodkiem na pierwszym piętrze jest Starting City. Poza im znajdują się tu także liczne miasta i wsie.

Geografia Edytuj

W przeciwieństwie do wyższych pięter Aincradu, na pierwszym piętrze nie ma konkretnego motywu bądź dominującej geografii.

Starting City znajduje się na południowym krańcu piętra. Stolica ma średnicę około 1 kilometra i jest centralnym punktem piętra wyposażonym w Teleport Gate na placu centralnym. Podczas tutorialu pierwszego dnia można także zauważy nieaktywowany Teleport Gate.

Starting City otaczają głównie łąki, które są zamieszkałe przez dzikie i wilcze potwory. Można na nich spotkać również robaki, chrząszcze czy owady takie jak osy.

W północno-zachodniej części Starting City znajduje się głęboki obszar lasów. Północny-wschód to teren z jeziorami. Gracze muszą przebyć jeden z tych regionów aby dostać do znacznie bardziej niebezpiecznego górzystego terenu, zawierającego ruiny, doliny i mocniejsze potwory.

Labirynt pierwszego piętra znajduje się znajduje się na północnym krańcu. Rozpoczyna się wieżą o szeroką ma 300 metrów i wysoką na 100 metrów. Aby dotrzeć do pokoju bossa, trzeba pokonać 22 piętra tego labiryntu.

Osadnictwo Edytuj

«Starting City» Edytuj

Zobacz artykuł: Starting City

Miasto «Tolbana» Edytuj

Tolbana jest drugim co do wielkości miastem na pierwszym piętrze, mającym około 200 metrów szerokości. Jest najbliżej, bo tylko 30 minut drogi, do labiryntu. Tu także odbyła się pierwsze zebranie w sprawie strategii walki z bossem. W mieście znajduje się dużo młynów. Pierwsi gracze przybyli do Tolbany dopiero 3 tygodnie po oficjalnym rozpoczęciu SAO.
W Tolbanie znajduje się kilka barów i restauracji, 3 karczmy oraz szereg domów NPC. Kirito wynajął raz drugie piętro w domu rolnika na 10 dni. Tolbana posiada także kilka fontann i miejsce spotkań przypominające amfiteatr. Centralny plac jest znany jako «Fountain Square».

Wioska «Horunka» Edytuj

Wioska Horunka to druga wioska na pierwszym piętrze. Kirito chce pokazać Kleinowi drogę do Horunki pierwszego dnia, lecz ostatecznie wyrusza do niej sam. Leży w północno-wschodniej części Starting City.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki